Deel 1 Mijn laatste weken in Australie!

26 september 2016 - Australind, Australië

Op 26 september was alweer mijn lastste dag werken in Australie. 'S ochtends vroeg ben ik met Goran naar Brisbane gereden. Dit voelde wel weer even raar om in een grote stad terug te keren na een lange tijd werken in Bellata.

Ik zag in Brisbane een informatie kantoor waar een walvis tour werd aangeboden bij Surfers Paradise. Uiteindelijk besloten om toch nog net voor vertrek naar Darwin een tour mee te pikken. Heb echt heel veel walvissen gezien met ook nog jonge erbij. Ze sprongen en ook klapte ze met de staart op het water etc. En daarnaast kwamen er ook nog dolfijnen buurten. Kortom het was een geslaagde tour.

Na 's ochtends vroeg aangekomen te zijn in Darwin had ik besloten om met 5 dames een auto te huren en een roadtrip te maken. Deze trip duurde in totaal 7 dagen en we zijn naar Kakadu NP, Gosman Geordge en Lichtfield NP geweest. Mooie parken met als mooiste tour de zonsondergang in Kakadu NP met de wildlifetour. Verder veel wandelingen gemaakt en veel mooie watervallen gezien (zie foto's).

Uiteindelijk moest ik dan 7 oktober Australie achter me laten en vloog ik met goede moet naar Bali indonesia. Eenmaal aangekomen op de luchthaven van Bali was het èèn groot gekkenhuis met taxi shauffeurs die je voor (natuurlijk) een veel te hoge prijs willen brengen naar je hotel. Ik moest naar Kuta en toen ik daar aankwam wist ik niet wat ik meemaakte. Het lijkt een beetje op het Lloret de Mar of andere party plaats van Indonesie. Volgende dag maar is wat rondgelopen, maar ik vond het echt 3 x niets. De locals die maar tegen je blijven aanzeuren over scooter scooter, massage massage, taxi taxi, alle soorten drugs en op het strand surfboard surfboard. Ik dacht maar aan 1 ding zo snel mogelijk weg uit deze plaats!

Mijn volgende bestemming was Ubud, maar zelfs dit vond ik nog veelste druk en te touristisch. Na 1 dag had ik besloten om dan maar naar Gili Air te gaan en dit was echt relax. Ben totaal 3 nachten daar gebleven en daarna ben ik naar Gili Meno gegaan. Mooie kleine eilanden, waar je op Gili Meno nog wel mooi kan snorkelen en ik ook nog een schildpad had gezien. Ook was de zonsondergang heel mooi om te zien.

Na 6 dagen de Gili islanden, maar besloten om naar Lombok te gaan om de Mt. Rinjani te beklimmen. Zie blog over de Mt. Rinjani over dat avontuur.